Flytta

Två frågor är jag just nu trött att svara på...
1. Vad gör en landskapsarkitekt?
2. Var ska du bo?

Eftersom jag inte är väldigt insatt i någon av frågorna så blir det alltid samma svar som man klämmer ur sig, utan att man vet så mycket och det är så tråkigt. Fråga nummer två ställer jag mig själv, var ska jag bo?! Vi har en del kontakter runt Alnarp så något boende borde jag kunna hitta. Jag är annars inställd på att pendladen första tidien tills jag hittat boende. Men jag vill inte missa något evenemang där nere på grund av att jag måste pendla hem. Jag tror att första tiden där nere är viktig för att man ska känna sig hemma där så det vill jag inte missa.

Var vill jag bo? Eftersom jag ska plugga där i fem år (fyra om man räknar bort det året jag vill plugga utomlands) så kommer jag säkert att flytta runt lite. Jag intalar mig själv det också, för at det inte ska låta så skrämmande att jag nu flyttar till något ställe permanent. Jag vill gärna bo i Lund lite längre fram, jag gillar den staden. Men jag vill känna på riktigt studentliv i korridor också så det bästa skulle va om jag fick ett korridorrum i anslutning till Alnarp.

Jag kan inte se mig själv flytta hemifrån... Okej för en bestämd tid, men i flera år?! Att hitta bostad är inte heller särskiljt lätt, att ringa runt till massa personer och fråga är inte min grej, men måste göras. Och det mycket SNART/NU!!!

Kommentera här: