Hitta bo

Nu har jag kommit igång lite med att leta boende. Men inte kommit så långt kanske eftersom hon man ska höra av sig till är på semester och kommer tillbaka den 10 augusti. Så jag har skrivit in i almanackan att jag ska ringa dit då. Helst vill jag bo i Alnarps studentbostäder som hör till skolan. Där finns antingen korridorrum eller att man delar lägenhet men någon eller några. Spelar ingen större roll vad  det blir. Jag har ställt mig i kö till Lommaborgen som också är studentbostäder till Alnarp genom att fylla i en "blankett" på internet. kolla mer: www.lommaborgen.se

Plan B... borde jag ha. Det känns inte riktigt bra att börja söka efter boede två veckor innan skolan börjar när det inte är säkert att man ens får. Hmm ska jag leta efter fler möjliga rum i området runt Alnarp eller ska jag leta efter en bil jag kan köpa så jag kan pendla lättare? Kan ju ta tåget och bussen också iof. Jag tror jag kör på båda delarna.

Lite bilder från min blivande skola :)
 

Kommentera här: