Lite fixat

Nu har jag ju mycket att skriva om men lite tid så det får bli kortfattat.

Jag hade en dröm om att jag hade åkt ner till Alnarp på första dagen och jag var överlycklig att jag hade fått ett rum där nere. I och för sig var rummet i storlek med en städskrubb, men jag hade fått ett rum!! Sen kom jag på att jag skulle titta efter när uppropet var och tittade igenom papperna som jag hade fått hemskickat. Jag bläddrade och bläddrade men kunde inte hitta vilken tid, paniken steg och allt gick i slowmotion... Tillslut hittade jag tiden och upptäckte att jag hade missat uppropet. Och om man gör det (detta står också i verkligheten i papperna) så mister man sin plats på programmet! Så jag fick ett rum men miste min plats... haha vad kan det betyda månne??

Tillbaka till verkligheten... Informationen för nyantagna studenter som vill ha boende på Lommaborgen har kommit upp och jag har skickat in min ansökan dit. Det blir lottning efter den 5:e augusti. Problemet är att de som bor längst ifrån Alnarp för bostäder i första hand, alltså tror jag inte att jag har så stor chans att få... men man vet inte. Jag skrev att jag inte hade barn, pälsallergi eller djur. Även om det tog emot att jag skrev att jag inte skulle ha djur med mig, men jag tror att det är störst chans att få boende när man är så flexibel som möjligt.

Jag fick också ivägskickat ett referat av lägretsom hölls i början av juni, tog typ 15 minuter att skriva ihop det. Fattar inte att jag inte har fått tummarna loss och gjort det tidigare, nu hade det bara hängt övermig i nästan två månader!!

Sen har jag "påbörjat" en annan sak idag också, men det är än så länge hemligt, för det är bara en början på en id+e till verklighet. Får se om två veckor :) Nu blev ni nyfikna va? hehe


Sen kom jag och mamma 2:a i HD:s fototävling! Bilden kommer nog att publiceras på söndag. Tyvärr var det inte bildernna på mina kaninen som vi också skickade in som vann utan en bild på min kusin som läser tidiningen bredvid en staty. Så håll utkik. Nu kom vi tyvärr bara 2:a och vann två biobiljetter, etten vann en ballongfärd, fy vad jag skulle vilja åka ballong!...

Kommentera här: