Spontanitet

Idag vill jag slå ett slag för något så fantastiskt men ganska sällsynt som spontanitet!!

Göra vad som faller en in och göra vad man känner för för tillfället. Ringa en vän och dra iväg någonstans, ta en fika eller åka ur landet. Titta in hos folk när man ändå är på förbivägen. Bestämma en utgångskväll i sista hujet. Köra till mormor och bjuda på kakor. Göra en sommarsmoothie. Bjuda hem grannarna på middag. Gå på bio. Ta en promenad.

Ja man kan göra vad som helst, bara det sker utan massa tjaffs om var, när, hur, vilka, varför, orkar inte, kan inte mm. Det jag är så trött på är alla planerna man har och när man ska planera och få allt att passa alla och man kommer ingenvart. Bara gör det istället! Just do it! Om man vill så går det, det är inte så svårt att vara spontan egentligen.

Jag är ingen mästare på det här själv, men försöker på att bli bättre. Visst är det underbart när man sitter och pratar med kompisar och någon önskan om vad man vill göra dyker upp, och helt spontant bestämmer man sig för att skrida till verket direkt, några telefonsamtal och fixar det praktiska sen är det hej och avaj. Mer sånt tack!

Dagens citat: Planer är ingenting, planering är allting.
Jag håller inte med till fullo för planer måsta man ha, men om man vill att det ska hända något så är det ju planering som gäller- eller det bättre: spontan action!


vet inte varför jag satte in en bild på en grill, men en spontan grillkväll är ju alltid att rekommendera ;)

Kommentera här: