I-lands problem

Detta kommer bli ett ganska onödigt inlägg men ändå...

Jag och brossan gjorde våfflor för någon dag sen, kl var mer än halv elva på kvällen när vi började men om man blir sugen på våfflor så blir man. Själv skulle jag aldrig dra igång ett sånt projekt så sent på kvällen, det var Axx som drog mig in i det. Vi använde oss av en så kallad våffelmix, bara att blanda med smör och mjölk och sen grädda.



Nu till "problemet". I den här förpackningen finns det två påsar med våffelmix, när man då rör ihopa smeten så undrar man hur mycket man ska tillsätta av smöret och mjölken och vad gör man då? Jo, man tar såklart en snabb titt på baksidan av paketet där det står hur man ska göra, samtidigt tänker man att man vet hur man gör våfflor så det ända man behöver veta är ju siffrorna hur mycket man ska ha. Då missar man texten "rör ner båda påsarna" och jag vet inte om det bara är jag som är trög men när man inte läser det så antar man att det bara är en påse som man ska blanda ingredienserna med.

Denna gången så gick ordnade till sig innan vi började grädda för vi förstod att något var fel när smeten var lite för flytande. Men jag minns en hopptävling i vintras när jag och en annan stog i kiosken och tog emot en beställning på en dubbelvåffla, smeten var slut och vi började att göra en ny. Jag läste och vi blandade ihop, vi tyckte även här att smeten var för rinnig men det är ju inte varje dag man gör våfflor så det kanske ska vara så vi blandade i extra smör för att få lite tjockare konsistens, sen började vi grädda - Inte bra.... "Våffelsåsen" kunde inte inta formen av en våffla på järnet utan den rann över och hela våffeljärnet blev alldeles kletigt, jag undrar om det någonsinn har återhämtat sig efter denna lilla incidenten. Vi provade att hälla ännu mer smör i smeten och provade igen, fögäves.. Sen kom ägaren till våffeljärnet och såg allt kladd . pinsamT, hehe. Vi fick i alla fall rätt på det till sist men allt detta på grund av att det finns två påsar i förpackningen, varför kan de inte ha en större påse?!

Våfflorna senast blev iaf mycket goda! Jag vet inte om det är fler än mig som drabbats av detta patetiska problem eller om det bara är jag som är lite dum, detta blir ett tips till nästkommande människor som använder sig av våffelmix - Läs hela förpackningen och häll i BÅDA påsarna!

Kommentera här: