3 dagar kvar

som sagt SM närmar sig med stormsteg, ska bli väldigt roligt men samtidigt är man så nervös för allt som ska klaffa och för att allt ska bli bra. Men det är spännande!

Mamma fyller år imorgon! Det ska firas på ett lite speciellt sätt eftersom hon håller till nere i Rom och jag är hemma här... hehe

Tysklandsresan har man nu bakom sig och det var en toppenresa! Man har verkligen kommit närmare varandra i klassen så allt känns mycket roligare i skolan också :)

Mitt rum ser ut som Hell. Bara att konstatera, det är så stkigt att jag kan skratta åt det, haha.

Ikväll har jag varit på 24 års kalas med marängswiss och hela valijongen, mkt trevligt!
Men det medför att jag måste köra hem imorgon istället till Ängelholm för att gjort det idag. jaja det får gå, men jag är så trött på att pendle emellan där hela tiden. Man hinner ändå inte med det man vill när man väl är hemma. Tror jag ska köra en periood snart med kollektivtrafik och lämna bilen hemma, så det blir lyxigt sen igen när bilen får rulla. De här veckorna har jag varit tvungen att vara hemma mycket för att fixa med SM. Efter denna helgen kommer jag ha tid till massa annat också. T ex kaninerna...

Min väg till skolan idag var väldigt konstig. Jag gav mig iväg i hyfsad tid för vi hade bestämt möte med gruppen som skulle redovisa. När jag kört knappt 300 meter får jag motorstopp inför ett rödljuse (som var grönt då) och får inte igång bilen på flera försök, tillslut går det. Men då lyser två lampor som aldrig har lyst förr på panelen och det känns allmänt konstigt. Jag stannar till på närmaste mack och kollar i handboken.
   Där står såklart att man ska köra så snabbt som möjligt (men i sakta fart) till närmaste verkstad och åtgärda problemet. jag blir rädd. Går in och frågar på macken om detta, men hon som stod i kassan kände inte till det problemet och vågade inte uttala sig om vad jag skulle göra mer än att besöka en verkstad. Så jag körde till närmaste verkstad och frågade där. Där hade de inte tid för bilen förrens på fredag... Men han sa att det gick ändå att köra med den lampan lysande.
Jag kunde andas ut lite iaf, Silverpilen var inte helt oduglig. Jag sätter mig i bilen för att köra till Alnarp, startar den och nu lyser ingen lampa längre!! Och har inte gjort det på hela dan sen! Måste varit ett tillfälligt fel i systemet.
En konstig morgon...

Nu ska jag röja upp lite, borsta tänderna och se ett avsnitt av True Blood sen sova! Var sjukt trött imorse...

Ciao!

just det! Hanna fick körkort idag!! helt otroligt,  Grattis!!!

Kommentera här: