Studentmat

Under senaste veckan ar man fått känna på ur det är att klara sig själv. Tycker det har gått bra faktiskt :)
Men man känner verkligen hur pengarna rullar iväg, så jag måste göra upp en budget så jag har lite koll på det hele. En annan ny sak är mat. Jag är en erkänd icke-mästerkock så matlagning är inte min starka sida, jag har dålig fantasi när det gäller det + att det har hänt ett x antal gånger att jag råkat förstöra maten när jag försökt att tilllaga den :P

Men bara man är närvarande i själva lagandet så går det bra. Jag vågar inte ta några risker nu när jag lagar mat i en annans kök så jag ar försiktighetsåtgärder. T ex alltid ett glas vatten bredvid kastrullen när jag kokar pasta ifall det är påväg att koka över så kan man snabbt förhindra olyckan. Faktiskt har jag varit väldigt nyttig i maten, mycket grönsaker, fulkornspasta, grovt bröd, knäckebröd. Jag har inte ätit något godis, inte ens varit sugen, konstigt.. För direkt när jag kommer inom husets väggar i Ängelholm så kommer suget efter sötsaker direkt!

I torsdags gjorde jag mig till på riktigt och slog upp ett recept på pastasallad på nätet, gick och handlade ingredienserna och tilllagade alltiopa :) Det blev också mat till nästa dag i skolan. är är resultatet:

Kommentera här: