Valborg

Så nu var första punkten avklarat för denna valborg! Tentan. Och det känns rätt bra också! Blir troligen godkänd, skönt :)
Så nu blir det lite ordning på livet igen. Mitt rum har fått sig ett lyft. Den horisontella 10 m2 gaderoben har blivit vertikal igen jag har damsugit, städat hadfatet och bäddat till Emelie som ska komma och hälsa på. Nu sk jag snart käka lite lunch, göra mig iordning och sedan åka in till Lund. Ska bli mycket trevligt!

Lite veckans mobilbilder blir det också, cykling i korridoren hmm.. :P


Så hade jag en mysig stund på balkongen när jag knöt ihop säcken inför tentan igår. Åh vad jag är glad att jag har den!


Sen fick vi reda på våra betyg i projektet. Jag fick en trea. Jag bryr mig inte så mycket om vilka betyg jag får, tycker att det ger onödiga ångestkänslor över att man måste prestera efter en viss gräns istället för att göra så gott man kan efter vad man tycker är kul. Men samtidigt känns det konstigt att bara få en trea på ett arbete som man verkligen lagt ner sin själ och sitt liv i under en period, men men förväntade mig inte mer ändå. Samtidigt kan jag inte slå bort tanken på att tänk så skulle jag klarat att få godkänt fast jag åkt med på skidresan till Canazei? Fast nää, det skulle inte gått, jag behövde verkligen all tid jag fick under den veckan. Jag blev nöjd med det jag gjorde och det är det som räknas. Sen ska man vara glad att man överhuvudtaget klarade kursen, det fanns ju vissa som inte pallade. Hoppade av, bröt ihop, alldeles för lite sömn som ledde till sjukdomar som inte ville gå över, kaffeberoende. Jag behöll ändå en del av "mitt liv" under den tiden så jag överarbetade inte mig totalt som vissa andra.
Jag lärde mig sjukt mycket under den här kursen och tyckte att det var roligt, det är det som räknas :)

Kommentera här: