Sista sommarveckan

Nästa vecka drar skolan igång igen, en ny vardag att sätta sig in i. Dubbellivet som jag kallade det innan. Men detta året tror jag inte kommer kännas lika splittrat. Jag känner att jag hör hemma där nere nu när jag har fått lite tid att bo in mig där. Kompisarna i Ängelholm är lite mer utspridda och har massa egna saker på gång. Familjen vet jag ju var jag har, kaninerna också även om vi kanske inte kan ha det på samma sätt som innan så hittar man lösning på det.

Så vad ska man göra med de sista dagarna i frihet? Sommaren har varit helt perfekt, allt vad jag önskat och lite till. Nu vill man ta och krama om sommaren och få ut de sista dropparna av allt det bra. Det är en hel del saker som ska fixas också innan skolstarten. Tydligen så har jag råkat skriva upp mig som fadder för de nya studenterna som börjar nu, jag fick en liten chock när jag kollade min skolmejl som jag inte har kollat i sommar med massa planering om vad vi ska göra med dom nya småttingarna. Så det måste jag sätta mig in i lite bättre. Något jag inte har gjort denna sommaren som jag hade tänkt jag skulle göra vara att åka och besöka farmot och farfar och mormor och morfar. Jag kanske ska hinna att åka till någon av dom i veckan. 

En lista kanske är på sin plats..
* Småttingfix
* packa upp fjällresan och lämna tillbaka sakerna jag lånat
* Duscha
* Fixa lite praktiska saker inför tävlingen på lördag
* Packa saker till "flytten" ner till lomma
* städa till kaninerna

Kommentarer:

1 Linnéa:

skriven

sv: åhh, häftigt! och ja, ger man det bara tid så kommer det till slut :)

Kommentera här: