Snö

Nu har jag Lion Alpins resekatalog i min ägo, den är grym! Som en skidtidning med massa tips och info om alla orterna som man kan åka till, beställ den om ni inte har gjort det redan! Nu blev man ju riktigt sugen på att åka iväg, både efter att jag och nivi kollat upp några alternativ och nu katalogen. Hoppas vi blir ett gäng som åker iväg. Vi får ta och hita ett datum när vi kan ses och bestämma helt var vi ska åka.

Till dess är det ju bra att ha massa förslaj att välja mellan så här kommer några jag tycker verkar bra. I priser per person ingår halv pension i rum, resa med buss och liftkort och vecka 3.

Flachau
En ort som jag inte brytt mig om att titta närmare på innan, men nu när jag gjorde det så verkar det ju riktigt trevligt! Det ska vara riktig partyatmosfär, nära till liften och krogen, flera parker och mycket välprepererade pister.
Gasthof Schnitzleck. 7852:-

Zell am See
Verkar vara riktigt österrikiskt och det vill man ju ha, inte misnt på afterskin ;) Här ska vara makalös natur (vilket jag ser fram emot) och mysig och gästvänlig by där det finns bycket att uppleva utöver skidåkningen. 
Hotel Lukaahansl. 7050:-
Hotel Traube. 8150.-
Hotel Pinzgrauerhof 7550:- (dock var den markerad fullbokad röd v3...)

Canazei
Världens största skidområde. Dramatisk natur! Mycket uteserveringar och solstolar i backen. Italien!
Hotel Fiordalisio 7957:-
Park hotel & Club Caminetto 8557:-
Schloss hotel Dolomiti 8957:-'

St Anton
Grejt skidåkning och grejt fest! MEN dyrare än alla de andra ställena...
Kostar mer än 10 000 på ställena med halvpension och liftkort inräknat.



Inte lätt att välja här. Om vi blir fler än 10 stycken som åker kommer vi inte ha lika höga krav på utelivet på orten för vi kommer ha fullt röj ändå. Om man får en resa inklusive liftkort och halvpension för under 8000 så är det bra pris. I julklaåpp detta året ska jag önska mig ett par skidor har jag bestämt mig för :)

Det är extra kul att titta på resor när man precis har fått lön och tillbaka på skatten hihi! 

Kommentarer:

1 Nivii:

skriven

Bra gjort Hanna! St Anton alltså... Om det nu är så dyrt så får vi strunta i det ... Vi måste få de andra att inse det! :P

Kommentera här: