Blää för jakt..

Gick upp kl 5.30 imorse och körde till bosjökloster och tävlade. På jakt och fiskemässan, kandes lite felplacerat med kaninhoppning där mitt bland alla jägare och jakthundar måste jag säg. Men det var trevligt om man bortser från alla vapen och jägare. De allra flesta av hundarna var ju väldigt lydiga så det var kul att se, och det var ingen problem medm dom. Men trerrierna gillar jag inte! Dagen började med en galen terrier som sprang rakt in i vår inhängnad, som tur trampade en på koppelt snabbt och tog tillbaka den till ägaren. Men förutom det så var det inga problem med hundarna. Bosjökloster var en väldigt fin plats. Men jag förstår inte jägare asså! Hur kan man njuta av att döda?! Det är ju det som gör. Helt otänkbart för mig att förstå en jägares intresse, att döda för det är ju det som är huvudmomentet, jag blir mörkrädd...

Kommentera här: