Tankar i natten

Varför är jag uppe nu? Don't know, ibland har man frågor utan svar...

Dagen idag har inte varit särskillt aktiv om man säger så. Jag har rensat lite i garderoben bland t-shirtarna och linnena och funderat vad jag ska ha med mig till Lomma. Jag sorterade dom i olika högar:
- Festlinne
- kanintröjor
- för små
- allmänt fula
- basic linne och t-shirts
- mina favviströjor
- jobbtröjor

för små och allmänt fula- högarna åkte ut ur garderoben.

Sen ägnade jag tid vid pianot, tog fram min bok Hits 97 som jag hade stående i bokhyllan och försökte spela några låtar. Gick sådär, sånt här kräver träning. Men det är inte omöjligt, jag kan ju noterna och acorden går att slå upp så det är bara träning kvar då. Den låt jag lyckades bäst med var Every step you take. Nu i efterhand är jag glad över att jag satt där och klinkade en bra stund, men när jag satt där så kunde jag inte låta bli att tänka jag kankse borde göra något annat mer produktivt än att sitta av tiden här kreativiteten måste få ta tid ur ens liv, bara att lära sig det, samma med att låta sig lägga tid på en tavla eller liknande. jag tror ofta låter man bli att göra sådana saker bara för att de är tidskrävande. Så ägnar man istället timme efter timme framför datorn och får ändå ingenting gjort hmm...

Sen blev jag aningens less på att vara ensam hemma, okej jag hade Alice också att leka med, hon är så rolig hihi! Det blåste alldeles för mycket för att jag skulle kunna motivera mig själv till att gå ut och fixa med kaninerna, så det dåliga samvetet byggde jag på till imorgon då hoppas jag att jag ska hinna med att gör fint till dom. Snälla blås inte imon!!  Jag stack till nivi en sväng på kvällen och erbjöd mina tekniska tjänster till jesper för han skulle sätta upp sin projektor han fick i fördelsedagspresent. Tur att jag inte behövdes, skulle nog inte blivit något större framsteg med min hjälp hehe.. Jag fick äran att vara med på premiärvisningen med hela biosystemet. Vi såg UPP, en mkt bra och söt film :)

Jag agerade lite av fylletaxi också. De sa att de kände sig ganska nyktra, det höll ju inte jag med om som var den enda nyktra i sällskapet, hehe. jag funderar på hur man själv är när man bli hämtat på en fest, man tycker ju att man beter sig väldigt normalt som om man var nykter när någon hämtar upp en, meen jag är rädd för att man tycker man verkar nyktrare än vad den nyktra sedan upplever hmm...

Sista punkten jag funderar över är girighet. Att man aldrig nöjer sig med det som har varit bra, efter det vill man ha mer och mer bra saker. Jag har tänkt att nu kan man väl sitta här och tänka hur bra man har haft, men nää det går inte bra! Jag vill ha mer! mer bra och roliga saker, när jag tänker tillbaka på allt roligt jag varit med om i sommar så borde jag bli glad och nöjd, men nää istället blir jag frustrerad. Fustrerad för jag vill ha mer av allt det där, man blir orolig att det är slut nu.. Men det är väl ett hälsosamt tecken det här I guess.. Om man skulle varit 95 år och tänker tillbaka så kan man vara nöjd utan att känna frustration, men undra om man verkligen kan det ens då? hmm...

Godnatt, puss och kram!


En bild från början av våra galsdagar som vi är mitt i just nu :)


Kommentera här: