I natt jag drömde..

... Att vi åkte till Chamonix! Hela gänget möttes upp i Helsingborg och vi hoppade på bussen. Men resebolaget hade omstrukturerat sig en aning och gjort lite besparingar så istället för att åka ner till alperna åkte vi österut till Perstorp. Tydligen hade de en skidbacke där, "hotellet" som vi skulle bo på var hos mormor. Mormor hade fixat iordning två rum där vi tryckte ihop oss i. Vi agerade precis som att vi hade kommit bort. Vi packade upp och la oss på sängen och vilade efter den uttröttande resan. Efter ett tag kände vi att vi skulle göra något. Så vi gick ner i Perstorps centrum, dock hade alla affärerna stängt... Väl tillbaka igen så hade bara halva dagen gått. Jag föreslog att vi skulle dra till backen och kolla in den, men det var ingen annan i gruppen som riktigt nappade. De ville vila upp sig inför morgondagens skidåkning istället. Jag började fundera lte på skillnaderna mellan Mont Blanc och perstorps skidbacke och inte förrän här började jag känna mig snuvad på resan. Haha!!

Kommentera här: