Program

Dumma Word fungerar inte på min dator just nu, måste installera och hjittar inte kodnycklen..
I alla fall, jag skriver det här så länge.

Avgränsning
Området jag tänkt att jobba med är Klostergårdskolans "torg" som är en del av skolgården belägen i skolans centrum. Det är ett område på 60x50 meter där delar av gångstråken dit och från också är med.

Problemställning
Hur ska torget bli en mer väsentlig del av skolgården och en naturlig samlingsplats för många människor samtidigt?

Tillvägagångssätt
Ritsalsarbete med skissande.
Hämta inspiration från andra skolgårdstorg om jag hittar på internet.
Jag ska besöka platsen för att få känslan över hur stort det är och då blir det lättare att föreställa sig sina ideer.

Skala
I den slutgiltliga presentationen i A1 format ska jag ha skala 1:250. 

Tidplan
vecka 8 - skissa på ideer och koncept
23/2 Besöka platsen
26/2 Ha en ganska klar idee över området och skisser över de ideerna.
vecka 9 - analysera den nya platsen. Rita upp förslaget. 
vecka 10 - kopiera upp förslaget, färglägga
11/3 lämna in

En scen som även fungerar som ett element i leken på skolgården.  


åh detta är svårt! det konceptet jag kommit på är inte genialiskt precis och man vet inte hr lång tid det kommer ta att göra allt. Men jag får höra med de andra hur det går. Bäska sättet är att befinna sig i skolan och diskutera med folk om saker man inte förstår. Nu när man sitter hemma får man anta och man orkar inte heller jobba så hårt som när man är i skolan.. Det får gå som det går imogon på redovisningen. Det känns bra att de sa att man fick ändra sig med ideerna iaf.

Kommentera här: