kulturdag

Idag var dagen vi skulle gå med i en nation, östgöta för att vara exakt. Jag tog det ganska lugnt på morgonen för att sedan få ett sms att expen på ÖG:s hade öppet mellan 10-13 och att vi skulle ta bussen som gick 11.18. Det slutade med att jag fick springa hela vägen (typ 700 m) till busshållsplatsen! fattar inte hur jag kunde bli så sen, brukar aldrig vara sen till såna saker. Jag hann i alla fall, bussen stod och väntade på hållplatsen när jag kom springande.

Vi gick till ÖG men fick gå därifrån utan att vara inskrivan, för inskrivningarna kunde inte göras förren nästa vecka. Typiskt! Så vi strosade runt lite i Lund istället på några affärer. Sen blev det sushi till lunch på vårt nästan stammisställe nu. Vi funderade vad vi skulle göra härnäst. Jag har en bra och stor karta över Lund där det dessutom finns lite kulturella saker markerade så vi bestämde oss för att gå till skissernas museum. På vägen dit gick vi inom domkyrkan och kollade in jätten Finn i källaren.

Det var gratis inträde till museet för studenter. Vi stosade runt där en bra stund och det var riktigt trevligt faktiskt. Efter det kulturella gick vi till ett av Lunds mysiga fik, jag tog en capuccino och en kladdkaka (of course). Därefter blev det lite mer shopping, mina inköp för dagen är en tunika, ett partylinne och en tjockare tröja. Jag hann även med att växla till mig lite (eller en hel del) euro på forex och skaffa ett jojo-kort till buss och tåg innan vi åkte hem till Lomma igen. 

Idag var en riktigt bra dag med allt man hunnit med, fast man egentligen bara går och längtar efter fredag ;)

vi såg en modell till Bobos hjärta på museet. Bobos hjärta är alltså detta konstverk som mina klasskompisar står på. Det är inspiretat efter ett fårhjärta. Jag gillar det mer och mer faktiskt..

Kommentarer:

1 Christina:

skriven

När jag gick på gymnasiet blev vi tvingade att besöka skissernas museum minst en gång per termin, ibland oftare. Men jag lyckades undvika det ända till sista terminen. Så jag kom dit en gång av kanske (minst) 9 gånger :P Och jag tänker aldrig sätta min fot där igen (a) Kul ni uppskatta det iaf ;) hehe

2 Hanna:

skriven

haha! måste erkänna att det roligaste på hela museet var den böjda speglen som gjorde att man såg tjock ut xP

Kommentera här: