Grillat!

Vilken fin dag det har varit idag! Amazing så varm och skönt :) Halva dagen tillbringades i skolan i en varm föreläsningssal med den nya kursen: ekologiska system i landskapet. Sen hade vi också en föreläsning om bergarter mm. Faktiskt intressant, tänk att något man innan tyckt vart dötrist helt plötsligt blir jättespännande. Vet inte om det var för att man inte fattade, inte var någon bra lärare, inte såg någon nytta i att kunna det, inte var mogen att tycka det var intressant eller att man påverkades av alla andra att det var tråkigt. Jag tror mest på vår tråkiga lärare som gillade bergarter, det lyckades tyvärr inte smitta av sig på oss elever, en opedagogisk lärare som egentligen är pensionerad kan bli katastrof...

Efter skolan tog jag och Linnea en lång promenad längs stranden, vi köpte glass och såg ut en joggingrunda som vi ska börja springa "minst två gånger i veckan, helst tre". Sen känner jag mig stolt för jag har kommit till skott att damsuga rummet, jag borde ta tag i skrivbordet också och det är inte omöjligt att jag kommer göra det också.
Sen har jag äntligen skickat iväg begreppsuppgiften. Alla i klassen har fått ett ord som man ska ta reda på betydelsen av så ska det bli en ordlista när allt är samlat. Jag hade världens flyt för jag berättade för pappsen vilket ord jag hade (PBL- plan-och bygglagen) och det var precis det han jobbade med, så det drog jag lite nytta av, även om jag inte skrev vidare utförligt. I alla fall hade jag färdigt det redan i helgen, men har inte skickat iväg det för jag har glömt. Igår ringde christina mig och undrade om ja skulle med till malmö, hon undrade också om jag hade skickat in uppgiften, hade jag ju inte. Men hon sa att jag skulle vänta för hon hade inte heller så var hon inte ensam om att skicka in det sent. Dum som jag var så tänkte jag javisst, kan ju skicka in det sen. Det roliga är att när vi sedan ses vid bussen så berättar christina att hon fick ett infall precis när vi lagt på telefonen så hon hade skrivit ihop sin text och skickat iväg, haha! Lite taskigt... näädå jag får skylla mig själv att jag glömt skicka in den, hade den ju föärdig redan i helgen, men ganska skoj ändå.

Nu till texten som hör till rubriken! Grillen har varit framme i Lommaborgen! Så det blev grillad korv med bröd till kvällsmat utomhus. I MARS!! har nog aldrig grillat så tidigt, men varför inte, det var ju verkligen väder för det :)


blev inga kort tagna så jag fick leta efter en grill bild på datorn, tyvärr inget större utbud, men här är i alla fall en korv heh

Kommentera här: