Sommarjobb

Det går i rasande fart mot sommarlovet och då är det sommarjobb som står högst upp på listan får många. Inte lätt att hitta jobb, jag är imponerad över dom som skriver cv, besöker olika platser, söker och söker. Måste vara väldigt uttröttande, men måste man så har man ju inget val. För de flesta studenter så är är det hur viktigt som helst att få in pengar under sommaren så man kan leva under resten av året.

Jag gjorde det lätt för mig, tog mitt gamla sommarjobb iår igen. Känns skönt att ha jobb men egentligen skulle jag viljat prova något annat också. Gärna något som är lite kopplat till utbildningen jag läser. Skulle vara kul att vara på någon plantskola t ex. Men men, nästa år får jag anstränga mig mer. Får vara glad att jag har ett jobb som inte bara ger pengar utan är roligt och lite utmanande också. Det är inom hemvården :)

Kommentera här: