Helgen

Det har varit en heltisk helg som vanligt. Hann bara vara hemma och vända kändes det som.. Lördagen var det tävling hela dagen, gick upp 5.45 och kom hem 18.30. U can call me crazy ;)
Dagen slutar dock inte där utan väl hemma igen väntade fondue med hela familjen samlad för en gångs skull och sedan blev det en tur till stan där jag mötte upp Sanna, Stoje och björn. Vi spelade biljard, satt på Thorstens sen drog vi vidare till Bahnhof till stängningsdax!

Nästa morgon(?) kom Hugo in på mitt rum och väcktemig genom att säga att kl var 13.30.. Det var inget jag reagerade så start på, med tanke på hur mycket jag låg efter i sömn så räknade jag på fingrarna och tänkte att då hade jag faktiskt sovi ikapp lite nu. Men tur var väl ändå att Hugo ljög, kl var bara 10.40 tack och lov! Jag kom snabbt upp ur sängen i alla fall.

Det blev en blåsig promenad på stranden med pappa och sedan blev det skidreseplanering hemma hos Nivi och Jesper. Otroligt tyckte vi alla (bara fyra st dock) att vi hittade ett bra förslag nästa med detsamma. Skönt!
Det som är jobbigt nu är att jag har kollat närmare på hur mitt schema ser ut i skolan den veckan vi tänkte åka och det ser inte bra ut ur resesynpunkt. Vecka 2 har jag kursavslutning med ett stort seminarie och en tenta. En tenta skulle man kunna missa men seminarie blir alldeles för mycket extra jobb och för att missa det.. vecka 3 så börjar en ny kurs där vi ska börja med en exkursion. På kurshemsidan har läraren skrivit att hela kursen kommer bugga på denna exkursion så det är nog inte så bra att jag missar den heller.. Hörde att en tjej i klassen missad första veckan i formläran förra året och det medförde att hon inte kunde gå kursen för att hon hade missat för mycket, lite skrämd blir man ju där..

Så jag håller tummar och tår nu för att kompisarna kan åka vecka 1 istället. Hoppas!

Kommentera här: