gott!!

Tillbaks i Lomma, i Alnarp och i skolan. Vilket medför en hel del panik som man förträngt under veckan man varit "ledig" nu, i alla fall tagit sig ledigt. Smakat på det goda livet, aj aj inte bra, man vill ha mer! Mer tid till att bara vara, hänga runt, ägna sig åt saker som inte leder till ett synbart resultat men som ger mycket ändå. Men jag har det bra ändå, kul att träffa alla kompisarna igen, se vackra Alnarp i värsta vårblom och det är inget tråkigt skolarbete bara det att det är så mycket så man får ångest över hur man ska hinna med. Hakuna Matata!!

När jag kom hem från skolan kl 18.30 ungefär stod grillen i högsta glöd på altanen. Ett grabbgäng har fått dille på att grilla och gör det numera verje kväll tydligen hehe.. Jag tänkte ta tillfället i akt att slänga på några korvar men blev istället bjuden på en trerätters middag av Christian, love, Erik och Marcus som satt därute. det blev hamburgare, grillad banan med choklad och vaniljglass med varma hallon, mums! Kunde jag inte ha anat, hihi! Sen plockade jag fram kubbet som jag fick igår av mamsen och det blev tre omgångar. Första omgången förlorade jag och love vilket betyder att det är vi som ska diska nästa gång vi har grillat (typ imorgon då heeh..) Annars kände jag att jag hade pricksäkerheten på min sida idag.
Kvällen slutade inte där utan sen blev det filmvisning av en beginner-kite DVD. Jag, maria och Anders laddar inför morgondagen då kursen drar igång! Vi ska ha med oss badkläder, solglasögon och solkräm som att vi ska åka på semester. Kite känns ju allt annat än vardagligt såå. Kommer bli väldigt spännande, jag är aningens nervös. Hoppas jag inte skadar mig för mycket hehe. Tänk äntligen, känns så fantastiskt att det äntligen är dax, efter den dagen i september förra året då jag bestämde mig för att detta var något jag verkligen ville göra.
Wish me luck!!

Kommentera här: