Jätte 89:an

Efter lite inspiration från en allerstidning idag på jobbet så rodde jag ihop en egenkomponerad glasstårta som vi i familjen åt nu ikväll. Måste ju dela med mig av mitt specialarrecept som jag döpt till 89:an, eftersom tårtan påminner om glassen 88:an (som förövrigt är den godaste glassen som finns) så är jag född år 89, så det blev ett extra passande namn ^^
Ingredienser
Glass
marängbottnar
vispgrädde
kakao
socker
mörkchoklad
apelsin
nektarin
Gör såhär:
Hitta en bra form att frysa in tårtan i. Gör tryffelsås genom att koka upp grädde och smälta massa mörk choklad i och en skväll pressad apelsinsaft. Vispa grädde och blanda i riven mörk choklad, kakao, socker och pressad apelsinsaft. Mjuka upp glassen en aning fyll sedan formen med de olika lagrena och låt sedan stå i frysen i minst 4:a timmar. garnera med frukten på toppen, sen klart!
Uppgradering: för att den ska få ännu mer 88:an karaktär så kan man stö över lite mandelkross, gärna kanderad, mums!
Vi orkade äta en knapp fjärdedel av tårtan, så den skulle typ räckt till 16 pers :)

Kommentarer:

1 :):

skriven

ser gott ut.. har skolan börjat nu? skriiiv :D

Kommentera här: