FU tuffar på

Efter skolan idag satte jag och Ida oss ner vid varsin dator och tog tag i arbetet med Fruluftsutskottet. Jag började med att ringa till Klätterklubben i Lund och abbonera väggen till nästa tisdag. Sen satte vi igång med att utforma en planch som vi ska sätta upp på skolan där våra planerade aktiviteter står. Det tar sin lilla tid när ingen av oss har riktigt goda kunskaper i indesign eller photoshop, blev mycket att prova sig fram. Vi har filat på en logga till FU som Sofie hade skissat på, skissen digitaliserade jag sedan i photoshop så vi kunde ha den på planchen.

Sen mejlade vi ut om klättringen och skrev in aktiviteten i kårens kalender. Allt detta tog fyra timmar, hårt arbete men det var kul! Nu senare på kvällen när jag kollade min mejl så var vi överösta med anmälningar till klättringen! Redan nu är alla platser fullsatta och mer därtill, kanske ska försöka se om man kan vara fler imorgon.

Loggan är inte färdig ännu, men den kommer bli bra eller hur?!

Kommentera här: