Måndagstrött

Som varje måndag, trött... Helgen är inget totalt vilohem, och det ska det inte heller va, så tråkigt i så fall! Men jag har haft en ganska avslappnande helg endå, inget större skolarbete, hunnit med att rasta ninerna ordentligt och hunnit med att läsa ganska mycket. Men jag har ätit alldeles för mycket! Denna veckan ska bli lite av en hälsovecka hade jag tänkt mig, vilket menas med bra mat, träning och sömn. Hörde sen att det ska vara soppa på torsdag och det vill jag gå på. Men enligt min hälsofilosofi (som jag faktiskt har en ganska bestämd teori om) så anser jag att glädje också är viktigt för hälsan så såklart ingår soppan på torsdag i veckans hälsoprogram, hehe.

Kvällsmattips skulle jag behöva.. tror det är dax för något med pasta. Carbonara kanske.. Jag tycker det är konstigt med mina matval. Ena dagen kan jag vara jättesugen på en grej som jag då lagar till, men sen måste det gå flera veckor till nästa gång jag vill laga till samma rätt igen för jag är inte sugen på det. Bra kanske på ett sätt för det håller min föda varierad, men konstigt för jag tycker det är gott just när jag äter det, men sen vill jag inte ha det mer.

God måndag på er!

Kommentera här: