Kitesurfing!

Andra och avslutande kitesurfings dagen idag. Det var underbart på många sätt! Kände att jag hade mycket bättre kontroll över kiten idag, det blåste mer så det var lättare att hålla den uppe. Sen känslan när man lyckas komma upp på brädan och kör iväg på det mjuka vattnet!! Wieehaa! Vi lyckades alla tre. Anders var grym, klarade det första han gjorde och fortsatte att göra det. Den kom vi hem till en uppvärmd bastu i borgen, vilket gjorde dagen ännu mer perfekt!
Jag blev så glad av detta. Nu när man är i skolan hela tiden och lever under konstant ångest att då få komma ut i kvällsolen och uppfylla tankarna och den kroppsliga aktiviteten av något HELT annat. Det betyder mycket. Efter mer än tre timmar ute i vattnet och jag gick in igen mot land så kom jag att tänka på dagen förra hösten då jag bestämde mig att jag skulle ta en kitekurs. Det var nästaen exakt samma väder nu som då, kvällssol och blåsigt och massa kites i luften. Tänk att jag ett halvår senare går in med en bräda i handen efter att ha surfat runt i samma vik, fantastiskt!
Får dock se när det blir surfing nästa gång, har massa annat att fixa med. Bokade till exempel 4 kanoter till nästa helg då det är tänkt att FU ska ut och paddla och sova i vindskydd.
Bild från förra onsdagen, belv tyvärr inget fotat idag...

Kommentera här: