Planera för sommaren

Jag har fått mitt jobbschema för sommaren. Det blir fem veckor heltid från halva juli in i augusti. Så det betyder att jag har en massa veckor fritt: jippie! Men de veckorna som jag inte jobbar då måste jag fylla med något och min plan är då att resa! Ska bara bestämma mig för var, hur och när. Inte det lättaste, finns många aspekter att ta hänsyn till. Jag har i alla fall kommit fram till tre alternativ som jag är riktigt sugen på alla tre :)
1. New York. Skulle vara hur häftigt som helst att att komma dit. Har länge velat åka till USA och att åka dit med någon eller några kompisar skulle vara ulitimat! Kanske att man åker och är borta i nästan två veckor. Dock är det en storstad under en varm sommarmånad vilket är en liten chansning om det skulle bli alldeles för varmt i storstaden så man inte orkar göra alla aktiviteter som man vill.
Prisexempel: flygresa t/r: ca 5000. Boende, svårt att säga men minst 300 per natt. och på detta tillkommer aktiviteter och mat. Alltså blir det en ganska dyr resa, men man åker ju till andra sidan atlanten till självaste New York såå...
2. Språkresa Galway, Irland. Skulle vara kul att åka på språkresa igen. Gick in på SI:s hemsida (det var där jag bokade min språkresa till Torquay) och kollade runt och fastnade för att åka till Irland. Verkar vara ett fint ställe med härlig atmosfär. Vet att det kommer bli en givande och utvecklande resa. En resa som jag mycket väl kan göra själv om ingen vill följa med. Men för att det ska vara lönt att åka på en sådan resa måste man vara borta ganska länge, 3-4 veckor. Kan jag ta mig den tiden? Kanske om jag verkligen vill, även om det kan betyda att jag missar andra lite viktiga saker.
Prisexempel: kurs + boende i värdfamil med två mål mat per dag: 10 000:-. Flygresa t/r: ca 3000:- + pengar till aktiviteter och annat smått och gott :)
Hemsida: http://www.studin.se/sprakkurser-18-plus/sprakresa-irland/kursorten/
3. Kitesurfing i Frankrike med UCPA. Jag är såklart taggad inför att fortsätta med kiteandet och vad passar då inte bättre än en kurs till. Skulle vara himla kul! Det är sommar och vad passar inte bättre då än att vara vid/i havet och glida rundor. Det är en kurs på 5 dagar och man är på centret i en vecka.
Prisexempel: kurs + boende + mat: 6850:-. Resa ner dit kan man göra antingen med flyg eller om man slår ihop det med en liten tågluffning åt ena hållet om man vill vara ute någon vecka extra.
Hemsida: http://www.ucpa.se/Kitesurf
Jaa inte lätta val här! Känns som det är dax att boka också. Ska höra mig för om vem eller vilka som kan tänka sig att hänga med på något av alternativen, jag är sugen på alla tre hihi! Men vilket passar bäst? hmm

Kommentera här: