Slutfasen

Om en vecka är projektet inlämnat, då återstår "bara" ångesten över att kunna presentera det bra inför kritikerna också.. Men det är en annan typ av ångest av den jag har nu. Är så trött på projektet, så jä-vla trött! Jag har jobbat så mycket med det här arbetet så det är sjukt! Övertid x 1000. Och ändå har jag klumpen av stress i magen över att jag inte ska hinna.. Jag tippar på att jag inte har lika mycket panik som många andra i min klass men ändå så är man så trött och jobbar stenhårt. Ingen ledig tid! Tankarna snurrar bara i projektet, fatta hinner inte ens tänka på något annat!? Drömmer om att jag går på ett CAD-underlag på nätterna, köper tre st ärtsoppa på korv för att jag inte hinner laga mat. Går till skolan vid 9 och kommer tillbaka 13 timmar senare, minst...

Samtidigt så är det jättekul saker vi håller på med. detta är verkligen något jag vill hålla på med. Otroligt nog! Idag stack jag hem tidigt från skolan (18.45) och gick på ett yogapass med Ida. Det var verkligen behövligt, man kände hur yoga faktiskt kan hjälpa en mot stress och oro. Sen på kvällen blev det ärtsoppa och melodifestivalen och chips och dippa! En bra kväll! Man måste göra något annat någon gång, annars blir man knäpp.
Läggdax för längesedan, gonatt folks!!
Snart är det sommar!

Kommentera här: