Måndag

Måndag - plågans dag i de svenska hemmen. Typ. Det tänkte jag i alla fall när jag steg in i stora hallen på friskis 19.30 idag och möttes av en fullsmockad sal med folk som skulle lätta på samvetet efter helgens frossande i godsaker. Inte nog med att måndag är första dagen på arbetsveckan, att man är lite trött från helgen och att allt känns lite extra segt en måndag. Om man skulle få bestämma vilken dag i veckan som man helst skulle hoppa över slår jag vad om att de flesta skulle svara måndagen.

MEN!

När jag kom ut från medelgypmapasset en timme senare, så gick jag ut med ett leende på läpparna, och det var inte bara jag som gjorde det. Det var ett uppfriskande pass, svettigt, helt galet hurtig ledare och bra stämning med alla dessa måndagsmänniskor som jag aldrig ser på några andra pass på friskis i veckan. Måndagar ska man ju inte göra värre än vad de är. MysMåndag borde det ju heta. Jag har tagit färste på det i alla fall, så när jag kom hem från skolan lagade jag pizza, tränade, bastade efteråt, hem och såg på film med korrkompisarna (Eclipse -uppladdning inför nästa film) och drack te. En perfekt typisk mysmåndag.

Ny vecka - nya möjligheter, tänk på det!

Kommentera här: