Mus i sitt eget hus..

Jag har ju gått och blivit med möss. Ökenråttor, gerbiler eller ökenmöss kalla dom vad du vill. Så här är det, att mina kusiner var nere i Ängelholm i söndags. De hade tre st ökenmusungar som de skulle lämna till djuraffären men djuraffären hade stängt. Så jag erbjöd mig att ta ner dom till Lomma en sväng.

De har fått varsitt namn; Pierre, Pjolter och Pegasus. Pegasus är den sötaste! Jag har redan fäst mig vid dom små liven! Men nu till problemet. De är ju tre stycken och Pegasus är nog en flicka de andra pojkar. Jag kan ju inte ha en musfarm i korridorsrummet. Jag kan ju egentligen inte ha möss överhuvudtaget, detta är ju bara en grej som är kul i början... Men det är ju fortfarande början och jag vill inte lämna ifrån mig dom ännu.

Det jobbiga är att djuraffären bara vill ta emot mössen om de är ungar.. Så om jag inte ska behålla dom är det hög tid att lämna in. Men Pegasus är ju en så fin mus! jag vill behålla henne, men kan inte ha en ensam mus. Borde inte ha någon mus överhuvudtaget...
Jobbigt läge.
Har ju massa kaniner hemma också att ta hand om.

Kommentera här: