Arons hus

Nu har jag flyttat till huset i Båstad! Det känns bra. Innan idag var jag lite nervös för tänk om det blivit missförstånd så jag inte skulle hyra denna veckan eller nått, nu när jag berättat för hela världen typ att jag ska bo här, hehe...
Men nejdå det gick hur bra som helst. jag och Axel körde hit, bar in väskorna, satte igång vattnet, handlade och lagade mat. Axels kompis kom sedan och så åt vi vår fina middag på balkongen. Riktigt mysigt var det och gott! Rotfrukter (potatis, palsternacka, morot, paprika, svamp rödlök och gullök) i ugn med fläskfilé. Efter maten gick vi en runda i Båstad checka läget, precis som man gör när man är på charter och kollar in omgivningarna. Det blev verkligen semesterkänsla för det var en varm, solig sommarkväll och folk badade, satt på uteservering och promenerade som vi. Därefter vinkade jag av grabbarna och nu är jag själv i huset.
Jag kommer ju få besök under veckan så jag tror inte jag kommer känna mig ensam, jag brukar inte heller känna mig ensam så ofta. Men det finns ändå risk att bli uttråkad, därför packade jag med mig saker jag kan göra när jag är själv. Som att läsa, (två böcker och en tidning tog jag med) skissa, fota, springa, titta på film, blogga, gå till stranden, promenera och jag tog även med mig ukulelen, haha! Så nog kommer jag ha att göra, går ingen nöd på mig i första taget. Håller tumarna för en vecka med fint väder också!

Kommentera här: