Onsdag

Dagen med stort d. Det var dax för lite kiteing! Det blev en ganska tidig morgon för mig och Mr men vi hann ändå med en go frukost och sånt. Sen lämnade jag av honom på tågstationen och fortsatte till Snapparp och lagaoset. Det blåste på som bara den idag. vi riggade först en kite som vi upptäckte var hål i. Så jag fick träna på en liten 2m2, men det räckte gott kan jag säga. Så det var ner i havet och bada, boddydrag, träna resning på land och lite andra övningar. Det blev en liten paus för lunch och sen var det på det igen. Då fick jag en 6m2 kite och den var stark i vinden. Det var rätt stora våger och ganska djupt så det var jobbigt att förflytta sig i vattnet, man fick kämpa. Sedan var det fram med brädan och försöka kontrollera kiten i blåsten samtidigt som brädan ville åt ett annat håll. Det blev i alla fall att jag kom upp lite tillslut, jääääh!
så nu är man helt slut, men glad för denna roliga upplevelse. Man känner verkligen att man lever. Kroppen har fått jobba, man har utmanat sig själv, jag är nöjd!!
det blev inte mycket vila efter jag kommit hem tills jag fick besök av Sanna och Emelie. Vi gick och åt på en italiensk restaurang Capri. God mat! Jag tog laxpasta. Sen tog vi en promenad runt hamnen och avslutade med te och tilltugg hemma hos aron. En jättemysig kväll även denna!
Jag kommer inte kunna röra mig imorgon...

Kommentera här: