Torsdag

Det regnade på förmiddagen så jag tog det lugnt inomhus och såg färdigt på filmen jag började se på igårkväll. The Holiday! Min favoritfilm, för att jag kan se den hur många gånger som helst och tycka den är helt fantastiskt bra vare gång. På något sätt hittar jag alltid saker jag kan identifiera mig med i filmen. Nu var det hela den här biten med att de åker till ett nytt hus, precis som jag också gjort.
Regnet slutade sen och solen kom fram istället. Då bestämde jag mig för att ta en liten promenadtur. Jag hade inget speciellt mål utan jag följde de vägarna jag kände för. Tittade på Skånegården, tänkte gå förbi och titta var bion fanns men kom istället förbi skylten som pekade mot Norrvikens trädgårdar och tog en spontan promenad dit istället. Det var en ganska bra promenad dit men jag hade ju all tid så det var inga problem. Väl framme tog jag en kaffe och en brownie i solen innan jag började botanisera bland trädgårdarna och växter. Japanska trädgården var ju helt klart bäst! skulle väldigt gärna vilja lära mig mer om just japanska trädgårdar och växter.
Jag följde kusten på vägen hem, en fin promenad även det. Tillbaka i Båstad stannade jag till på torget och åt en korv med mos till lunch innan mamma, Axel och Hugo kom förbi. Då blev det åter en tur till torget för glass och sen gick jag till affären Hippus och fyndade på rean (ännu en gång). Pappa kom till båstad efter jobbet och då gick jag, han och Hugo ner till stranden och tog ett uppfriskande dopp bland vågorna. Sen kom anette, Anton och Frans och vi gick till pepes för att käka kvällsmat. Ännu senare på kvällen blev det tärningsspel innan jag somnade som en slagen artist.

Kommentera här: