Balförberedelser

Imorgon är det bal på slottet, eller inte riktigt. Bal i Alnarpsgården bredvid slottet däremot! Det är en del att fixa inför en bal. Idag vaknade jag hos Alexande som skulle astidigt till jobbet för han började kl 7. Jag stannade kvar och sov lite till, sen ringde klockan och jag var fortfarande dödens trött så sov ännu lite till. Därefter masade jag mig upp och körde till Lomma igen. Det blev frulle och korrekturläsning av litteraturinlämningen innan den skickades in. Sen blev det CAD i skolan och sitta en sväng på expen på lunchen. kl 15 hämtade jag och Birgit blomsterarragemangen, buketterna och två lånekrukväxter hos blomsterhandlaren. Vi köpte papper som programmen skulle skrivas ut på, dock fel sort upptäckte vi sedan. Det löste sig att vi skrev ut på biblioteket så det kunde bli i färg istället för det upptäckte vi också att kopiatorn på expen nog inte är en färgskrivare...
 
Sen blev klockan 17 och då var det massa fix i aulan med att bestämma platser, soundcheck och öve på tåget. Närmare kl 21 fick vi en leverans på 30 pizzor som vi käkade hela gänget som var där och förberedde. Tillbaka i Borgen såg vi en film och nu är jag trött. Imorgon blir också en lång dag. men jag tror det kommer bli trevligt och kul!  Är mest orolig för frisyren, men den fixar sig nog. Ska få lite hjälp av korrkompisarna också.
 
Gonatts!
 

Kommentera här: