Veckan

Fredag! Fast inte helt fredagskänsla för jag sitter själv i Lomma och har en massa plugg framför mig. Inlämning av Material reference book på onsdag. Jag tänkte köra ett ryck imorgon förmiddag så jag kan känna mig lite lugnare i helgen. Fast tror inte jag kommer undan plugg på söndag heller, men man känner sig själv; det blir inte mycket pluggat på helgen hur man än gör. Har trots allt dagar nästa vecka också som jag kan jobba på så det borde inte vara några problem.
Veckan som gått då. Jo i måndags blev det en tidig morgon men både helsingborg och ängelholm innan heldag i skolan där vi skulle rita design för en trädgård. En rolig uppgift, men jag var så himlans trött! och så var det styrelsemöte ovanpå det.
På tisdagen fick jag mycket gjort, jag gjorde en to do lista och prickade av många. Skickade en massa mejl bland annat. Hade bara ett litet jobbigt scenario när jag skulle bemanna expen och inte hade någon nyckel in. Efter en cyckeltur fram och tillbaka till Lommaborgen för att få tag i en nyckel så tog jag sedan bilen till skolan och fick ändå en trevlig stund på kåren.
På onsdagmorgononen fick vi hålla i vårt litteraturseminare för oss själva för vår kursledare låg på sjukhuset stackarn. Hoppas han blir bättre snart! Det var föreläsningar om att designa med växter och en om ekologiska aspekter och material, På eftermiddagen var det även möte med studiesocialagruppen. Efter skolan blev det spontant basketträning innan Alexander kom. vi åkte in till Malmö och gick runt där, gick ända från centralen till möllevången. Sedan festade vi till med att äta på en karibisk restaurang och dricka coola öler. Det blev en kaffe på det på ett annat ställe innan vi tåg bussen hem igen för att mysa framför Bonde söker fru på datorn.
Torsdagförmiddagen försvann på något sätt, helt plötsligt blev det väldigt brottom med att skjutsa pojken till tågstationen och lämna frukosttoasten halft uppäten. Sen skulle jag ta emot en teckning till pedagogiska priset på skolan. Eftermiddagen gick åt till intensivt pluggande.
Fredagmorgonen kl 9 sågs vi i Malmö och käkade frukost och diskuterade materialboken. Jättemysigt! Sen letade vi upp Gallerix och jag fick teckningen inramad. Det blev lite strosande på stan för att vänta in bussen tillbaka. Det blev lite plugg hemma i Lomma innan jag skulle iväg till skolan och börja laga mat till SLUSSarna. Det blev paj och purjolöksoppa.Kul att laga mat tillsammans när man är en glatt gäng. Sen droppade folket in och vi fick stilla hungern på våra goda pajer. Tillbaka till borgen blev det lite film och nu sitter jag här. Jag ger upp tanken på att plugga ikväll, laddar inför en ganska tidig morgon istället.
 
Här nere är vad jag lyckades åstadkomma när jag var så trött, för bara några timmar så är det helt okej i alla fall.
 
 

Kommentarer:

1 Linora:

skriven

Allt bra med dig? ;)

Kommentera här: