ToroFre

Fredagen var en blåsig och kall dag. Vi gick först längs med Stranden i Torontos strand kvarter och sedan tog vi spårvagenen till andra delen av staden till Liberty Village där vi käkade lunch. Fredag menas också Swedish house Maffia konserten. Så när de andra skulle åka och titta på en sak till begav jag mig tillbaka til hostellet och gjorde mig iordning inför kvällen. Jag mötte upp Humberto och vi tog och käkade på Eaton Center som är ett shopping center. jag provade min första Poutine, som är en canadensisk rätt. pommes med smält ost och brun sås med kött. Ingen jättekulinarisk upplevelse men det var gott! Sedan vandrade vi till Rogers Center där konserten skulle vara. En gigantisk arena där de kan spela baseboll men ikväll var det konsert! Och det var en väldigt häftig upplevelse. Mycket bra! Alla stod upp och dansade hela tiden. Kul!! Vi avslutade kvällen med en öl på en närliggande pub där de också hade liveband. Bra kväll!
 

Kommentera här: