1 vecka

Nu har jag varit här i en vecka och oj så mycket som har hänt. Coolt att man kan komma in i ett nytt liv på bara en vecka. Klart att det är mycket som är nytt fortfarande, mycket kvar att utforska men från att inte veta någonting till detta är nog det största steget. Snön yr utanför fönstret, mina kinder är vindpinade efter att ha varit ute. Har satt på mig min varma mysiga stickade tröja som jag köpte till mig själv precis innan det begav sig. Nu ska allt bara rulla, kämpa på i skolan och ha så roligt som möjligt.
 
Det har varit en ganska intensiv vecka, mycket som ska fixas med när man är nyinflyttad. Idag betalade jag in hela hyran och maten under min stay, en saftig summa, men bra att ha det gjort. Jag har också bytat en kurs som jag ska gå till en annan, för jag upptäckte at jag gick i fel kurs när jag kom till skolan i torsdags för att plugga fast jag var ledig och de andra undrade var jag hade varit. Något var fel. Jag kunde i alla fall ändra så jag kan gå den studiokursen jag redan har börjat på. I denna kursen är temat emergent futures och vi ska jobba med staden Winnipeg, och jobba i GIS bland annat. Kursledarna verkar också bra fast det känns som de kan piska en rätt hårt också.
 
Ikväll var det match mella universiteten. University British Colombia mot Manitoba Bisons. Basket! Tyvärr förlorade vi, men det var ganska spännande ändå. Igår var det fest och utgång till the Ranch Saloon och i torsdags gick vi till studentpuben The Hub.
 

Kommentera här: