Födelsedag!

Det blev firande i dagarna tre för min födelsedag. det började redan på torsdagen när vi gick ut på The Ranch. På min rätta dag så hade jag inga lektioner men var ändå tvungen till att plugga för har inlämning på måndag. Ska räkna ut höjdkurvor efter en avvägning som vi gjorde i måndags. Jag hade mycket kontakt med dem där hemma också. Alexander ringde och väckte mig på morgonen med skönsång, sen var det knäredarna, Sanna, mami, papi och hugo, axel óch ännu mer Alex. På kvällen efter kvällsmaten med många grattishälsningar från alla så gick vi ner till stora loungen där det var spelkväll. Folk hade laddat upp med sina datorer och satt där och spelade, där var tv spel på olika storbildsväggar och filmvisning. Även datorbyggartävling, popcorn, läsk och pizza. Vi däremot satte oss och spelade ett helt vanligt oelektroniskt spel, cosmic någonting om planeter, rymdskepp och aliens. Spelet tog några timmar, det gick inte alls bra för mig... Sedan gick vi till the Hub som är en bar på campusområdet och tog några öl och peanutjellyshots, gott!
 
Sen blev det lördag. En trött Hanna till att börja med, men efter brunchen stack vi och tränade på ett steppass. På eftermiddagen började det som alla och speciellt kanadensarna har väntat på: NHL! Redan vid brunchen kände man spänningen i luften och många gick redan då men ishockeytröjor på sig. I fjärde våningens lounge hade killarna laddat upp. Tre tvapparater med tre olika matcher som man kunde se samtidigt. Öl, chips och pizza. Jag såg första perioden av Jetz matchen sen gick jag och tog en nap. Den var behövlig för senare på kvällen blev det utgång igen. Förfest i grannhuset och sedan en kul kväll på ett uteställe som heter Area. Men måste säga att det roligaste var i busskuren i väntan på bussen när vi skulle dit. Alla sjöng Ha det äran sången för mig på alla olika språk, franska, prtugisiska, spanska, persiska, tyska, arabiska, japanska, finska, härligt!
 

Kommentera här: