Tidsskillnad

Tidsskillnad är svårt att förstå sig på. Det är så konstigt att jag kan chatta med någon precis när jag ska gå och lägga mig och den personen i sverige precis ska gå upp i samma ögonblick. Att när jag slutar skolan om dagarna så har de flesta av minna vänner och familj gått och lagt sig där hemma. När jag går upp så har det hänt massor på facebook och på kvällen händer det inte ett skit. Och när jag snackar med folk där hemma på lunchen, få då är bäst att ha kontakt, ja då har typ hela deras dag varit. Sju timmars skillnad är det, jag ligger bakåt i tiden. Ibland är tidsskillanden riktigt irriterande, eftersom tiden man har att prata med er därhemma inte blir så lång eftersom vi båda sover medan den andra är vaken och jag går i skolan största delen av tiden. En lite rolig sak är att jag redan får födelsedagshälsningar fast det bara  är kvällen innan fölsedan. Alltså sju timmars längre firande! Wohoo! Ikväll blir det nog The Ranch igen.

Kommentera här: