Kåsen

Idag har jag varit sängliggande hela dagen. Gick upp och tvättade och sedan kände jag mig dålig helt plötsligt. Blev lite brunch och sedan vila i sängen. Panodil, frossa, huvudvärk, svimfärdighet, usch! Inte bra nu när jag ska åka iväg. Just nu, efter kvällsmaten känner jag mig faktiskt bättre. Hoppas hoppas! Imorgon måste jag packa och fixa saker.
 
Det har varit en hård vecka. Jag har varit stressad för skolarbetet nu när jag vet att en vecka försvinner i Austin. Men sen försökte jag sansa mig. Vad vill jag ha ut av den sista tiden i kanada? Det är ingen idé att oroa sig för mycket, kommer inte komma ut något bra utav det. Jag ska jobba på hårt, ge gärnet de sista veckorna innan final-exams och final presentations. MEN jag ska inte slava i studion dag och natt och låta vännerna och saker de hittar på bli bortprioriterade. Jag vill fortfarande ha mina nätters sömn och kunna njuta av mina dagar. Det sved att höra av självaste vår proffessor att vi kommer att slava i studion efter Austin. Jag vill inte slava! Jag vill jobba hårt och koncentrerat men inte på hela dygnets timmar. Det verkar vara en vanlig föruteelse att alla lägger sjukt mycket tid i studion.
 
"Have fun" säger de och "Be brave". Det kommer krävas mod av mig att inte jobba häcken av mig och inte oroa mig för mycket. Men jag ska göra mitt bästa. Vad är det västa som kan hända? Inte klara kurserna? Jag kan överleva det. Jag ska "be brave" och "have fun" för det är verkligen roligt och inspirerande i skolan när man inte oroar sig för mycket.
 

Kommentera här: