Sommartider hej hej!

 
Vet ni vad?! Nu är det bara sex timmars skillnad mellan mig och er i Sverige. I söndags ändrade vi nämligen till sommartid. I affärerna är det senaste sommarmodet med skjorts, bekinis och linnen. Även fast snön är borta från vägarna och fåglarna kvittrar i kapp så är det fortfarande minusgrader typ tio stycken vanligtvis. Solen är duktig på att visa sig, det är alltid välkommet och det är ljusa kvällar vilket är helt fantastiskt! Den här tidsskillnaden lurade mig idag. Efter en helldag med presentationer i Studiokursen så var vi tillåtna att gå hem innan kl fem om vi ville, när det vanligtvis är krav på att man stannar hela tiden. Jag tänkte att jag kunde gå hem tidigare vid halv fem, och det gjorde jag. När jag kom hem blev det skype med Alex som precis skulle sova och jag tyckte det var lite väl tidigt att gå och lägga sig redan kl elva. Men sen insåg jag att kl var tolv hemma och att kl hos mig faktiskt var sex! Klockan i skolan hade inte blivit ändrad, så istället för att gå hem en halvtimme tidigare så gick jag hem en halvtimme senare. Vilken miss!
 
SPOTTED: Kaninballonger! den röda var där innan och i fördelsedag fic jag kaninballonger så jag bidrog med en grön kompis :)

Kommentera här: