avgifter och böter

Har kämpat mig mot olika betalningsanmärkningar iden. Först mot biblioteket i skolan som ville ha 100 kr i förseningsavgift för en bok jag inte ens hade lånat. Lyckades snacka mig ur det ganska smärtfritt i alla fall. Trots att när jag visade upp att boken fanns i hyllan så påstod biblotikarien att det inte var den boken, men sedan bad jag henne att kolla om det var den i alla fall och det var det, den var tydligen felmärkt!
 
Senare var det dax igen när mamma ringde och sa att jag fått en betalningspåminnelse på en p-bot jag fick den 16:e december i Malmö. Men jag var inte ens i Malmö den dagen! Jag kollade upp adressen och upptäckte att det trots allt var en adress i helsingborg precis utanför oss så det var nog inte så omöjligt ändå. Lappen måste ha blåst av eller något. Tråkiga pengar i alla fall, en kommer jag inte undan tyvärr tror jag..
 
Bild på kisemis Alice <3
 
 

Kommentera här: