en sekunders misstag

Ups! Jag tänkte vara snäll mot mami och papis dator som är full med skit och virus och då tänkte jag att jag kunde rensa lite. Dock är jag inte det bästa datorhackern i världen, inte bra överhuvudtaget antagligen, men bättre än mina föräldrar så lite kunde jag i alla fall bidra med. och det började ju bra, laddade ner ett program som jag lärt mig av Alexander och kunde köra rensningar. Sen började jag avinstallera onödiga program. Var nogrann och frågade om de kände igen eller ville ha kvar på programmen innan jag tryckte på avinstallera. Men så där för en sekund så blev jag övermodig och tryckte på avinstallera på ett program, men precis när jag godkänt så kände jag att nää det kanske inte var så bra just det och försökte avbryta men då var det för sent. Och där råkade jag avinstallera en drivrutin som behövs för att det skulle kunna gå ut på internet. Trots att jag prvade att göra systemåterställningar hit och dit så lyckades jag inte ställa mitt lilla misstag till rätta, aj aj.. Min goda gärning blev istället klump.. Ja ja de får kalla in en bättre datorkunnig och rätta till det hela, förhoppningsvis är det inte för svårt. Men typsikt alltså, det behövs bara en sekund och så kan man ha sabbat något. Tänk på det, dagens varningsord!
 
fin solnedgång hemmavid. 

Kommentera här: