Ensam hemma

Palex är i Tysklandet och jag är ensam hemma flera dagar i sträck för första gången faktiskt sedan vi flyttade ihop i augusti. Får väl erkänna att helgen spenderades i ängelholm så så ensam har jag inte varit. Har verkligen varit en myshelg med bara jag mamma och pappa. På fredagen var jag och Hanna ute i Ängeholm och tog varsin drink, mycket trevligt. På lördagen fick ninerna sin beskärda del kärlek, mami och jag gick en runda på stan och på kvällen åkte vi och hälsade på några bekanta i harlösa där det blev lite uppladdning inför skidresan. Men det blev en ensam söndagkväll som blandades med städning, te, popcorn, tv-tittade, plugg och youtube. Sen somnade jag gott själv i sängen. Ska nog poppa popcorn till mig själv ikväll också hihi!
 
Idag hade jag planen att sticka ner till Alnarp och spendera större delen av dagen där. Men på morgonen skulle jag bara läsa färdigt en text och sedan kom jag in i ett pluggflow som jag inte ville avbryta med 1,5 timme i kollektivtrafiken så jag körde på här hemma och fick faktiskt mycket gjort. Kl 17.15 gick jag på ett träningspass och sedan gick jag och handlade till en vegetarisk lasagne som jag snart ska trycka i mig, ser väldans god ut. När jag gick hem från gymmen fuderade jag p om jag hade sagt något idag och kom inte på ett enda tillfälle, kanske pratat med mig själv eller sjungit med i radion, men är inte säker.. Lite sorgligt kanske, hehe. Nädå går ingen nöd på mig :)

Kommentarer:

1 Andreas:

skriven

Popcorn, mums :)

Kommentera här: