Exjobbstatus

Veckan som gått har inneburit fortsatt arbete med exjobbet. Ingen stress eller press på det ännu känner jag. Tar det kanske lugnt med små framsteg varje dag. Jag har i alla fall full tankeverksamhet och kommer framåt så det är positivt. Till och med när jag blundar eller dagdrömmer så susar bilder om design eller ekosystemtjänster upp. Men jag tror att nästa vecka ska jag slå in ännu en växel och börja producera seriös text. Under veckan har upplägget för arbetet börjat ta en tydligare form och då är det lättare att arbeta utifrån det när man vet vad som behövs. I måndags var jag med på gåturen i bostadsgården som jag ska jobba med. Det var väldigt givande att vara med på det. I torsdags var det Landskapsingenjördagen och där var flera inspirerande föreläsningar om vattenhantering. Framförallt Nigel Dunnetts föreläsning var bra! På Lingdagen var där en mässa och vid ett bås var där en tävling där man skulle gissa hur långt ett plastsnöre var. Det låg ihoprullat i en skål och jag drog till med några meter och var med och tävlade. Senare på dagen ringde det och då meddelade de mig att jag vunnit för jag gissade närmast. Så jag fick gå och hämta mitt pris som var boken Paradiset. Ett mycket fint pris :D Blev väldigt glad, sådana gissningstävlingar har jag aldrig vunnit förut, kul!
 
 
 
 
 

Kommentera här: