På det igen

Tillbaka igen efter en väldans härlig skidsemester. Riktigt nöjd att ha den veckan i bagaget. Gott att få en vecka med sol, helt underbar skidåkning, och kvalitetstid med pappa och axel på en fin fint hotel. Japp, inte så mycket att klaga på. Dock som man sig bör så åkte jag på att bli sjuk veckan efter att vi kommit hem och nu är en host som satt sig kvar och gör sig påmind. Så den där goa känslan att komma hem med laddade batterier och ta verdagen med storm har tyvärr uteblivit den senaste veckan. Det var istället sängliggande med 39,5 graders feber när vårsolen lyste utanför. 
 
Men nu är jag trots allt på bättringsvägen och vågar nog gå till gymmet igen uatn att åka på bakslag. Plugget har också kommit igång igen. Jag är inte lika frekvent i skolan nu för tiden från tre dagar i veckan så har jag gått ner på två. Det är jobbigt för datorerna i skolan brukar vara fullbokade och upptagna. Denna veckan har jag kört ner och då har jag tagit med mig datorn, men att köra är dyrt så det kan jag inte göra för mycket. Dessutom måste jag snart lämna ifrån mig bilen till min bror som jag så snällt delar den med. Känns lite tråkigt när man vant sig vid att ha den tillgången.. 
 
Om tre veckor börjar praktiken! Så det är full fart framåt med uppsatsskrivandet som gäller. Har haft ett uppdrag som jag jobbat med denna veckan som har varit att sammanställa det som sagts och antecknats på gåturerna som vi har haft på bostadsgården. En kul sidouppgift som jag även kan komma att använda i arbetet. Nästa vecka ska jag och Mona göra olika studiebesök på olika platser som rör ekosystemtjänster. Kommer bli roligt :)
 
Spenderade tid på balkongen förra veckan och mössen fick komma ut (Alexanders idé) och sola sig lite också.
 
 

Kommentera här: