500 :-

Vad är pengar egentligen värt? Hur mycket är till exempel 500 spänn? För en femhundring skulle jag kunna köpa en fin tröja som jag tänker noga på om jag verkligen ska köpa med sen bestämmer mig för att köpa den med motivet att man ska köpa det man verkligen vill ha. Eller så skulle jag kunnar köpa ett par jeans på rean och vara nöjd över klippet jag gjort. Jag skulle också kunna köpa mig en mysig turridning på en islandshäst i skogen inkl. galopp. Eller så kan 500 kr ge mig föda för en hel vecka och mer därtill. eller om jag lägger till 50 kr så skulle det vara hela mig balbiljett till höstbalen i Alnarp.
 
Men nej, denna specifika femhundring ska inte gå till något annat än en JÄKLA p-bot som jag fick idag, som dessutom är den andra på kort tid. För att jag missat "tredje måndagen i månaden"- skylten. Ärligt, vem kommer ihåg sånt?! Kommer man efter kl 18 på kvällen är man lycklig om man bara hittar en parkering. Den lyckan håller inte så länge kan jag berätta när den lilla gula lappen, vikt under vindrutetorkaren som ett toappapper innan det ska torka ens röv. Snacka om tråkig utgift... Klantigt att glömma "tredje måndagen i månaden"- skylten kan jag ju tycka nu i efterhand och hoppas att jag ska lära mig av detta så det inte upprepas. Exakt samma tänkte jag förra månaden också....
 
Varför ha en skylt då??

Kommentera här: