Extrajobb

Listan för vad som är dåligt med att inte ha ett jobb kommer jag inte ens räkna upp. Vem som helst med lite ambition kan räkna ut en del mer eller mindre muntra punkter till den. Därför så är det hög tid att jag skaffar mig ett extrajobb. Och det är inte det att jag inte har försökt att hitta det sedan jag började söka s.k. "riktiga jobb" också. Men se där nä, så lätt var det inte heller att skaffa sig ett litet extrajobb, nä nä.. 
 
Med anledning av detta har jag råkat få en ny familj idag, som de lite lustigt uttryckte sig. Jag ska nämnligen bli läxhjälp! Ett jobb som jag tycker ska bli kul. Dock kommer det vara lite av en dubbel utmaning eftersom jag gett mig in på att undervisa i gymnasiematte. Vilken tur att det har råkat bli mitt pånyttfödda intresse! Det är dagens sanning, jag fastnade när Alex pluggade mattetenta och tyckte det var roligt att fräsha upp kunskaperna lite. Nu blir det ju verkligen tillfälle, nu ser jag på derivata- tuturials på youtube.
 
Bara för att jag inte haft så mycket jobb under hösten så trillar allt in samtidigt. Jag ska på en annan intervju för hemservice imorgon. Håller tummarna för det också. Sen ska jag bara lyckas parera mellan två jobb, hmm..
 
Två är bättre än noll? Eller hur1?

Kommentera här: