Resumé 2014

Varje gång det är på väg att slå om till nytt år så känns en reflektion över året som gått vara på sin plats. Varje år många år tillbaka så brukar jag tänka tillbaka på året och konstatera att det varit ett fantastiskt år och att det allt som oftast varit det bästa hittills. Dock detta året tänker jag inte riktigt på samma sätt, vilket kan vara ganska naturligt, för visst skulle det vara lite väl optimisktiskt att varje år ska gå i en spikrak kurva uppåt. Men bara för att detta året inte har varit det bästa någonsin så betyder det inte att det inte varit bra.
 
Här är lite saker som jag kommer ta med mig från mitt 2014.
 
Exjobbet.
Började jobba med det i januari och jobbade med det fram till september med ett uppehåll för praktiken april-juni. Den otroligt varma sommaren blandades med pressen från exjobbet, om det skulle vara tillräckligt bra och om tiden skulle räcka till för att få det klart. I septemer var exjobbet klart och presenterades och jag kunde checka av sista punkten för att få klart utbildningen. 
 
Examen.
I och med att exjobbet blev klart så var examen ett faktum! Med en stundande examensceremoni och bal så kändes det extra roligt att fira även om ajag inte kom loss och anordnade någon egen examensfest som jag först hade tänkt. Examensbalen var mycket rolig och kändes speciell för den avrundande tiden i Alnarp, en tid som har betytt väldigt mycket för mig, som varit mitt liv de senaste fem åren där jag trivts så bra.
 
Arbetssökande
Så skulle man hitta ett jobb och det var ju inte så lätt. Det som varit svårast är ekonomin som bara minskat och minskat för varje månad. Jag har aldrig varit så fattig som jag varit denna hösten. Men det jag tagit med mig från den erfarenheten är att jag värderat andra saker extra mycket som mitt förhållande, goda vänner, familjen, mössen och kaninerna. Och när jag väl kommer få ett riktigt jobb tror jag att jag kommer uppskatta det så mycket mer. Jag har gott hopp för vad 2015 kommer med på denna punkten!
 
Kaninerna
Året har inneburit att kaninskaran halverats från fyra till två stycken. Ninerna börjar bli gamla och det är påtagligt att snart är eran av min och Hannas kaninmania till ända. På försommaren fick vi avliva Brusan när hon varit dålig ett tag och i slutet av sommaren blev Betty dålig och dog även hon. Detta ledde till att vi sammanförde Retzina och Koppe så det fick bo tillsammans i stora buren. Det tog ganska lång tid innan Retzina uppskattade Koppes sällskap men efter att Retzina blev dålig en sväng och vi trodde det var kört med henne också så fanns koppe vid hennes sida och helt plötsligt blev hon piggare och har varit pigg sedan dess. Nu är de goda vänner och för varje dag jag får komma hem och pussa på mina gammelninor är jag så lyckligt lottad!!

Kommentera här: